Прескочи към главното съдържание на страницата

Архив


БРОЙ 6 2021

Как да започнем работния си ден правилно?

виж като PDF
Текст A




Ефективната сутрешна рутина е условие за една спокойна практика, в която всички печелят – Вие, Вашият екип и пациентите. Ако Вашето начало не работи за Вас, не се колебайте да го промените към по-добро.

1. Започнете деня си навреме. Всички знаем, че това е изключително важно за един успешен работен ден. За всеки специалист, в зависимост от сферата, в която работи, началото на работния ден варира. За някои е 1 час преди първия пациент, през който спокойно да пият чаша горещо кафе, да прегледат случаите през изминалата нощ и да обменят информация с колегите си. За други специалисти и 5 минути са достатъчни, за да настроят съзнанието си за динамиката на работния ден. Това, което съветват лекарите от световно ниво е да се планира време, в което да се прегледат наличните емайли, графици и задачи. Друг важен момент е подготовката на екипа ви за работа, за да избегнете излишен хаос при пристигане на първия пациент. Ако някой от екипа ви често закъснява, отделете време да поговорите с него, ако има проблем или да го подкрепите в създаване на сутрешна рутина, която да му помогне с решаване на този проблем.

2. Създадете зона, в която липсват условия, които отвличат вниманието ви от дейността, с която се занимавате сутрин. Най-голямата пречка за продуктивността на работното място е честото прекъсване от колеги, телефони, пациенти, имейли. Дайте си пространство рано сутрин, за да подредите задачите си без прекъсване от външни фактори. Лекари съветват обособяване на специални стаи в болничните сгради, лишени от телефони и компютри, в които всеки специалист да има спокойствието да помисли върху даден необичаен клиничен случай.

3. Запознайте се с наличната документация на пациентите ви в началото на работния ден, за да можете бързо да отреагирате при наличие на проблем и лесно да следите състоянието им. Специалисти споделят, че по такъв начин не се стига до претоварване на колегите им при наличие на нови болни, защото те вече са запознати с текущите случаи в отделението им и с лекота могат да се концентрират върху новопостъпилите пациенти.

4. Текуща важна задача в графика ви, която ви притеснява, е най-добре да я поставите като първа за деня. По този начин ще свършите най-трудното още в началото и ще имате възможност да се концентрирате върху остатъка от работата. Вид „важна задача“ може да е спортуването. Не го отлагайте за след работа, когато сте уморени и изтощени и вероятността да го отложите е огромна, а започнете със спорт още със ставането. С кратък джогинг или каране на колело до работното място ще повишите значително продуктивността, енергията и концентрацията си, ще се чувствате удовлетворени още преди работният ден да е започнал.

5. Плануването на развлечение в края на работния ден, което носи силно удоволствие, действа мотивиращо, сочат специалисти. По този начин ще изиграете ума си да очаква нещо приятно през целия работен ден. Това ще ви създаде настроение и стимул за работа.

6. Отделете време на екипа си. Напълно нормално е на някой от екипа ви или на вас самите да възникне спешен личен ангажимент, за който целият екип е добре да знае, за да има време да промени графика. Това взаимно изслушване създава уважение и сплотеност.

7. Започнете предишната вечер. Ако имате недовър­шена работа, не я оставяйте за следващия ден. Ве­чер, пре­ди да си тръгнете от работното място, отделете вре­ме да завършите ангажиментите си. По този начин следващата сутрин няма да започнете с работа от пред­ния ден, което да намали продуктивността Ви.