Прескочи към главното съдържание на страницата

Новини


Здравословни навици за спокойна бременност

Текст A

Нови проучвания се фокусират върху влиянието на суплементирането, телесното тегло, физическата активност и храненето на бременните жени върху бъдещите им деца. С повишаване на суплементирането или ексцесивния прием на хранителни добавки по време на бременност и кърмене, значително се редуцира разнообразието на незаменими съставки на кърмата, нужни за развитието на новороденото. Проучване, насочено към приема на хранителни добавки и спазването на диети по време на бременност установява, че не диетите, а суплементите като вит.С, фолиева киселина и омега-3-МК влияят на състава на кърмата. Учените считат, че прекомерната им употреба влошава значително качеството на майчиното мляко. Бъдещите майки трябва да се консултират и да следват стриктно указанията на лекаря си относно приема на добавки преди и след раждане. Предишни проучвания по темата обезитет сред бременни жени и влиянието му върху новородените показват противоречиви резултати. Последното такова съобщава, че освен от затлъстяване, майките, страдащи и от придружаващи болести като диабет или хиперхолестеролемия раждат деца, които също развиват затлъстяване. Такива резултати сочат за нужда от контрол върху кръвната захар и високия холестерол още преди забременяване. Физическата активност на бъдещата майка може да повлияе върху здравето на бъдещото й дете посредством епигенетични модификации в плацентата.Установено е, че спортът по време на бременност е свързан с метилиране на гени, свързани с клетъчния метаболизъм на плода, с развитието на сърдечно-съдовата и нервната му система. Тези проучвания са само върху влиянието на спорта по време на бременност, не се отчита активността на майката преди зачеване. Последно, открита е връзка между спокойна бременност, установен ритъм сън-бодърстване и храненето. Нивата на мелатонин се променят в зависимост от времето, в което бъдещата майка се храни, честотата на хранене, липсата на закуска и нощното похапване. Жените, които ядат по-рядко или консумират по-ниски нива на мазнини за вечеря, имат лошо качество на съня. Обратно тези, които си похапват преди лягане имат необичайно завишени нива на мелатонин преди лягане. Хрононутрицията е наука,която тепърва ще се развива и изяснява.


Коментари 0
За да коментирате трябва да сте влезли в профила си. Вход от тук.


Все още няма коментари.